スポンサーサイト


韓国人女性との会話

中場三十次です。
This is NakabaMisoji.

今日は学校に早めにつき、次にやってきた韓国人女性と、英会話学校について会話をしました。
I arrived at school early. I had a converation with a Korean woman who arrived next me.

彼女は1年以上マレーシアにいて、夕方に韓国語を教えながら英語を勉強しているとのこと。
She told me that she had had lived in Malaysia for a year and had studied English ,teaching Korean afternoon.

彼女はライセンスを持っており、時給RM100とと付け加えました。
She told me additionaly that she has a licence to teach Korean and earns RM100 per a hour.

結構いい給料です。
I thought it's good salary.

他の英語学校について情報交換しました。
I exchanged her Information about English school in Malaysia.

彼女は、以前行っていた学校について、講義は良かったが、授業料は今の学校よりも高く、一クラス20人で、韓国人ばかりなので英語を話す機会が乏しいと教えてくれました。
She told me that the class fee of school which she went to was more expensive than now and that the teacher taught English well,but the class had 20 students who were almost Korean,so she couldn't have had the opportunity to talk with foreingers who can speek English.

彼女は、英語を話すことが苦手だと言っていましたが、普通の日本人よりははるかに流暢に英語を話すと思いました。
She said to me," I can't speek English well".However I thought she can speak English better than average Japanese.

彼女は、英語の勉強は復習と自習が大事だと言いました。私も同感です。
She pointed out that it was important to review and study oneself about the study of English.I agreed with her.

ランキングはいま何位?
にほんブログ村 海外生活ブログ マレーシア情報へ
にほんブログ村

にほんブログ村 ライフスタイルブログ セミリタイア生活へ
にほんブログ村

にほんブログ村 英語ブログ 語学留学へ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

