スポンサーサイト


マレーシア人が日本について不思議に思うこと

中場三十次です。
This is NakabaMisoji.

本日の授業で、日本の政治についての議論がありました。
I had a discussion about Japanese political issues in lesson.

講師は、日本人は我慢強いのに、なぜ首相は短い期間でころころ変わるのか不思議だと言いました。
Teacher wondered why Japan primeminister often changes in short terms ,although Japanese are very patient.

日本人の生徒はみな適切な答えを言うことができませんでした。
Japanese students couldn't answer it properly.

確かに、理解しにくいかもしれませんね。
I think it is difficult to understand Japansese politic culture.

マレーシアと日本の違いは、マレーシアでは官僚よりも政治家のほうが強い権限を持っているとのことでした。
Teacher told us it is difference between Malaysia and Japan that Malaysian politicians have stronger power than beaurocrats.

彼女は沖縄の米軍基地問題も知っていました。海外でも有名なんですね。
She knows issue of US basement in Okinawa. I was surprised to know foreigners know Japanese issues well.

ランキングはいま何位?
にほんブログ村 海外生活ブログ マレーシア情報へ
にほんブログ村

にほんブログ村 ライフスタイルブログ セミリタイア生活へ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

No title

私もよく聞かれますが (ギャラの)わりに合わないから と答えています

No title

コメントありがとうございます。鳩山総理がやめましたね。経済のわかる人にやってもらいたいです。

コメントの投稿

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

