スポンサーサイト


My future plan

中場三十次です。

short essayのお題である、My future planですが,こんな感じで書いてみました。ほとんど辞書使っていません。

-------------------------------------------------------------------------------------------------
私は今、明確な将来のプランはない。あえて言えば、重労働なしで楽しく人生を送ることである。私はすでにKLで暮らすには十分な金を稼ぎ、セミリタイアした。自慢しすぎに聞こえるかもしれないが、私の資産は毎月年金のように生活するのに十分なお金を私に与えてくれる。30台なかばにして、私は年金生活者のようだ。

I don't have a clear future plan now. If I dare to say about it, it is that I can enjoy my life happily without hard working.I've already made enough money to live in Kualalumpur and semi-retired.
Although it may sound too proud, my assets brings me enough money to live here monthly as if it is pension.Actually,I am like a pension reciever although I am half thirty.

ところで、私は最近日本の新聞を読んだ。新聞によれば、消費税が私が予想していたよりも活発に議論されているということだ。あなたが知っているかどうか知らないが、日本では来月国政選挙がある。
By the way,I read a Japanese newspaper recently. It told me that consumption tax,which is like value added tax is under more active discussion than I expected.I don't know whether you know or not,National election will take place next month in Japan.

菅首相が消費税率引き上げの可能性について言及したので、それは国民的な政治的話題となっている。
As prime minister Naoto Kan mensioned about probability that goverment will make tax rate higher,it has become the national political issue among the people in Japan.

私は消費税が上がることを恐れている。なぜなら私は年金受給者で給料がない。もし税率が上がれば、現在のライフスタイルを楽しめなくなる。
I'm afraid that consumption tax gets higher.Because I have been like a pension receiver without saraly.If the tax rate gets higher,I will not be able to enjoy current life style.

しかし、より高い税金の必要性も承知している。日本の政府はGDPの2倍も借金をしている。それは世界2番目の悪さである。日本の国家債務問題は、ジンバブエの次ぎに深刻なのだ。
But I also realize necessity of higher tax. As you may know, Japannese goverment has borrowed twice as much money as Japanese GDP. It is the second worst situation of the world.Japanese goverment debt problem is serious next to Jimbavwe.

そこで、私は現在のセミリタイア生活を続けられないと思っている。そういうわけで、大学院(MBA)で再び勉強しようと思っている。ビジネスマターを英語で勉強してみたいのだ。
So I don't expect to continue keeping my semi-retired life.That's why I have an intention to study in post graduated school,Master of Business Administration again. I want to have a education about business matter taught in English.

そう思う理由は、グローバル経済の傾向は、より強化されるだろうと確信しているからだ。今回のマレーシア旅行は、来る前より強く私にそう思わせた。
The reason why I hope so is I'm sure that the tendency of global economy will get stornger.My trip to Malaysia this time made me certain my thought more strongly than before I came here.

私は、このグローバル経済下で私が満足するポジションを得るために私が必要なことは、英語をただしゃべれる能力ではなく、英語を使ってビジネスを遂行することだと確信している。
I am certain that all I need to get a position to make me satisfied is not just ability to speak English but ability to execute business matter using Enlish in global economy.

けれども、私はそれを実現できるかどうかは疑っている。なぜなら 私は安易な生き方が好きだし、何よりもハードワークが嫌いだからである。
However I wonder whether I can make it come true.Because I like the easy-going life and dislike hard working worse than any other things.
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
ランキングは今何位?

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 海外生活ブログ マレーシア情報へ
にほんブログ村
スポンサーサイト

コメント

最後のパラグラフ

うけました(笑)
きっと中場三十次さんは,勉強が好きなんだと思います。
来年は香港に訪ねていきますね。

No title

HAさん

まず、試験を受けてみないことにははじまらないので、それからです。

コメントの投稿

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

